DETALII DESPRE PROGRAMUL RABLA 2025
Descoperă ofertele* Dacia în Program și fii primul la start!
Cere acum oferta pentru modelul tău preferat.
CONDIȚIILE PROGRAMULUI RABLA 2025
Prin Programul RABLA, Guvernul susține înnoirea parcului auto din România și reducerea emisiilor poluante
Prin acordarea unei prime de casare pentru mașinile care îndeplinesc anumite condiții. Programul RABLA este compus din: RABLA Clasic și RABLA Plus
PENTRU VEHICULE 100% ELECTRICE, CU PILĂ DE COMBUSTIE CU HIDROGEN SAU HIBRIDE PLUG-IN
Pentru cei care optează pentru o mașină 100% electrică, cu pilă de combustie cu hidrogen sau hibrid Plug-in, Programul RABLA Plus oferă următoarele tipuri de tichete:
a) pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen, exceptând motocicleta;
b) pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP;
c) pentru achiziționarea unei motociclete electrice.
PENTRU VEHICULE CU MOTOR PE COMBUSTIE SAU HIBRID FĂRĂ PLUG-IN
Programul RABLA are la bază acordarea unei tichet pentru o mașină veche casată.
Tichetul este utilizabil doar pentru achiziția unei mașini noi. Pentru achiziția unui autoturism nou se pot folosi maxim 1 tichet RABLA.
CONDIȚII DE CASARE ÎN PROGRAMUL RABLA 2025
Pentru a te încadra în Programul RABLA mașina trebuie să îndeplinească condițiile de mai jos.
Condiții de casare
CASARE ÎN CENTRU AUTORIZAT
Casarea trebuie făcută după începerea Programului Rabla, doar în centrele de casare autorizate.
VECHIME MAI MARE DE 8 ANI
Pentru ca o mașină să fie eligibilă în Programul Rabla trebuie să aibă o vechime minimă de 8 ani**.
SĂ FIE INTEGRALĂ
Mașina trebuie să conțină componentele esențiale funcționăriii: motor, caroserie, roți etc.
ACHIZIȚIA MAȘINII PRIN PROGRAMUL RABLA 2025
Pentru o îndrumare corespunzătoare îți recomandăm să iei legătura cu unul dintre specialisti Dacia Auto Bara. Aceștia te vor îndruma pas cu pas în procesul de casare și achiziție.
*Oferte destinate persoanelor fizice, prin Programul Rabla Clasic/Rabla Plus, derulat de Administrația Fondului pentru Mediu și finanțat din Fondul pentru Mediu, fără valoare contractuală, supuse unor condiții prezentate pe pagina de site aferentă fiecărei oferte, în limita stocului disponibil, valabile până la 31 martie 2025 sub condiţia deschiderii și de la data deschiderii înscrierilor în PSIPAN pentru anul 2025.
Pentru mai multe detalii despre Programele Rabla și Rabla Plus, te rugăm să consulți site-ul afm.ro.

Înscrierea în Programul RABLA
Pentru a te înscrie în Programul RABLA trebuie să iei legătura cu unul dintre agenții Dacia.

Documente necesare
Pentru înscrierea în Programul Rabla este necesar să prezinți următoarele documente: actul de identitate, original și copie, atât pentru beneficiar cât și pentru proprietarul rablei; certificatul de înmatriculare al mașinii vechi, sau certificatele mașinilor vechi; cartea de identitate a rablei, certificat de atestare fiscală emis de către direcțiile de taxe și impozite locale din cadrul primăriilor de pe raza unde domiciliază cumpărătorul noului autovehicul, din care să rezulte faptul că nu are datorii; certificat de la ANAF.

Casarea mașinii vechi
După ce agentul Dacia confirmă validarea în aplicație, proprietarul mașinii uzate sau a mașinilor uzate se prezintă la un centru de casare autorizat cu mașina sau mașinile pentru casare. În urma procesului de casare se va obține certificatul de distrugere a autovehiculului sau autovehiculelor vechi.

Radierea din circulație
După casare, proprietarul are obligația să radieze vehiculul sau vehiculele vechi la DRPCIV.

Prezentarea dovezii de radiere
Proprietarul trebuie să predea vehiculul uzat sau vehiculele uzate către un centru colector autorizat (PASUL 3), să obțină certificatul de radiere din circulație al vehiculului vechi (PASUL 4) și să transmită către agentul Dacia certificatele de casare și radiere ale mașinii/mașinilor uzate, până la data emiterii facturii vehiculului nou.

Finalizarea procesului
După ce au fost urmați toți pașii de mai sus, agentul Dacia poate elibera factura de achiziție a autoturismului nou. Durata de valabilitate a notei de înscriere este de 120 de zile de la data emiterii**.